VSE KAR MORATE VEDETI O BATERIJAH VOZIL RENAULT E-TECH ELECTRIC
Litij-ionska baterija
Litij-ionska baterija predstavlja standardno tehnologijo za električna vozila.
Renault se je odločil opremiti svoja električna vozila E‑Tech electric s to tehnologijo, saj strankam ponuja optimalno tehnično rešitev s številnimi prednostmi:
visoka gostota energije, ki omogoča daljši doseg;
lahko sprejme visokenapetostne polnilne moči, kar omogoča hitrejše polnjenje;
dosledno delovanje ne glede na temperaturo in brez spominskega učinka (mogoče polniti kadarkoli, ne glede na preostali doseg vožnje);
vzdržljivost baterije in staranje (na kar je mogoče z optimalnimi intervali polnjenja vplivati).
Vse kar morate vedeti o tehnologiji Renault E-Tech electric
dizajn baterije
Pogonska je baterija sestavni del električnega vozila. Naš cilj je zmanjšati dimenzije baterije in hkrati zagotoviti optimalno zmogljivost. Baterija sestoji iz več elementov, ki zagotavljajo njeno pravilno delovanje:
VARNOSTNE KOMPONENTE
Zaradi posebej zasnovanega nepredušnega ohišja se električna baterija Renault ne more vneti sama. V primeru škode ali nesreče omogočata inovaciji "Fireman Access" in "SD switch" varno posredovanje na kraju nesreče/škode.
CELICA
Celica je ključna komponenta baterije. Sestavljena je iz elektrod in elektrolitov, deluje tako, da kopiči energijo, ki se sprosti med kemično reakcijo, in jo pretvori v tok, ki poganja vozilo. V modulih je združenih več sto celic.
MODUL
Paket baterije vsebuje več modulov, ki se sestavijo in povežejo skupaj. Število modulov je tisto, ki vpliva na velikost baterije in s tem na doseg vožnje.
BMS - Sistem za upravljanje baterije
Sistem za upravljanje baterije zagotavlja pravilno delovanje na splošno upravljanja ključnih elementov (temperatura, napetost itd.). Ščiti baterijo in pomaga pri njenem pravilnem delovanju.
PAKET BATERIJE
Vse komponente baterije, združene skupaj, imenujemo baterijski paket. Struktura paketa je zgrajena za dodatno togost znotraj vozila, kar zagotavlja varnost kemičnih in elektronskih komponent.
Opomba: Zgolj celice in moduli so razviti v sodelovanju z našimi partnerji. Vse druge komponente baterije so bile oblikovane in proizvedene s strani družbe Renault. To nam omogoča, da vam ponudimo kvalitetno rešitev po meri za vse vaše potrebe.
Kako deluje električna baterija?
Litij-ionska baterija pretvarja kemično energijo v električno z reakcijo med katodo (pozitivna elektroda) in anodo (negativna elektroda) v elektrolitu. Pri polnjenju električnega vozila elektroni tečejo od anode do katode skozi zunanje vezje, napajajoč motor. Pri polnjenju baterije ali med regenerativnim zaviranjem se elektroni vračajo na anodo.
Kapaciteta baterije je izražena v kilovatnih urah (kWh). Tega ne enačimo s trenutno močjo elektromotorja ali nivojem napolnjenosti baterije, ki je izražena v kilovatih (kW). To si lahko predstavljate kot primerjavo prostornine rezervoarja za gorivo vozila z motorjem z notranjim zgorevanjem, izražene v litrih (l), in moči motorja, izražene v konjskih močeh (KM).
doseg vožnje
Doseg vožnje je predvsem odvisen od kapacitete baterije. Večja kot je zmogljivost, več kilometrov lahko prevozi vozilo. Vendar pa drugi dejavniki, kot so teža vozila, način vožnje in vremenske razmere, vplivajo na doseg električnega vozila.
primer: Renault Megane E-Tech electric
Renault Megane E-Tech electric: 60 kWh je shranjenih v 11 cm debeli bateriji, ki nudi doseg do 480 km (po WLTP), kar se doseže z enim polnjenjem. Doseg vožnje se razlikuje za vsa naša vozila. Odkrijte naša vozila Renault E-Tech electric.
POLNJENJE IN ZMOGLJIVOST
polnjenje
Glavna naloga baterije je shranjevanje in prerazporeditev energije. Baterija je tista, ki z velikostjo in napolnjenostjo določa doseg vašega električnega vozila med enim in drugim polnjenjem. Poleg tega pa so še obremenitev vozila, stil vožnje, vremenske razmere tiste, ki tudi vplivajo na doseg vožnje.
čas polnjenja
Naše baterije za vozila E-Tech so zasnovane tako, da ponujajo najboljši kompromis med shranjeno energijo in časom polnjenja. Idealne so za vožnjo na avtocestah, kjer imate na voljo tudi možnost polnjenja na ultra-hitrih polnilnih točkah. Z vozilom Renault Megane E-Tech electric lahko obnovite do 200 km dosega v 30 minutah. Električno vozilo lahko polnite na različne načine: na polnilni točki z izmeničnim tokom do 22 kW ali na hitri polnilni točki z enosmernim tokom do 130 kW (v času obremenitve omrežja).
zunanji dejavniki
Na baterijo vplivajo tudi zunanji dejavniki. Za zagotavljanje brezhibnega delovanja vozila imajo naša vozila v baterijo vgrajen hladilni sistem, ki prilagaja temperaturo vozila med vožnjo. Poleg tega lahko s pomočjo vgrajenih Google storitev (Google Maps) in z našim multimedijskim sistemom openR link načrtujete polnjenje na ultra-hitrih polnilih točkah na poti in tako dodatno optimizirate doseg vožnje.
*odvisno od modela in različice.
ŽIVLJENJSKA DOBA IN TRAJNOST
strokovnost Renault in jamstvo na baterijo
Renault je z več kot desetletjem izkušenj od predstavitve prve generacije modela Zoe globoko strokoven na področju električnih vozil. Ta bogat nabor znanja o delovanju baterij omogoča podjetju, da svojim strankam zagotavlja visoko strokovnost in podporo.
jamstvo na baterijo
Naša vozila Renault E-Tech electric imajo vključeno jamstvo baterije za 8 let ali 160.000 skupaj prevoženih kilometrov (karkoli se zgodi prej). Upoštevati je treba, da se baterije naravno razgradijo, kot velja za katero koli elektronsko napravo, opremljeno z baterijo. Na naših novih modelih je zajamčeno, da bodo baterije ohranile vsaj 70% svoje začetne zmogljivosti v garancijskem obdobju.
VARNOST BATERIJE
Za Renault je varnost električnih vozil ključnega pomena. Renault je edini avtomobilski proizvajalec, ki je za inženirstvo zaposlil gasilca s činom podpolkovnika in redno sodeluje z reševalnimi službami. Dve inovaciji, ki izhajata iz tega sodelovanja, sta Fireman Access in SD Switch, namenjeni izboljšanju varnosti.
Fireman Access
Čeprav so naše visokonapetostne baterije zasnovane tako, da se ne pokvarijo zaradi kakršnega koli notranjega vzroka, je vedno možen požar zaradi zunanjih razlogov. Če se ogenj razširi na baterijo, Renault inovacija "Fireman Access" gasilce z njihovimi cevmi usmeri v osrčje baterije. Odzivni čas se tako zmanjša z nekaj ur na deset minut!
SD Switch ali SD stikalo je zasnovano za preprečevanje električnega udara pri gasilcih, saj takoj odklopi baterijo iz visokonapetostnega omrežja, kar zagotavlja večjo varnost pri intervencijah.
Ko baterije po 10 do 15 letih uporabe ali ko njihova zmogljivost pade pod 70%, dosežejo konec prve življenjske dobe, jih je treba zamenjati. Nato lahko preidejo v "drugo življenjsko dobo", kjer se ponovno uporabijo, na primer za shranjevanje obnovljive energije ali v manj zahtevnih transportnih aplikacijah. Po koncu druge življenjske dobe se baterije lahko dodatno reciklirajo za druge namene.
Renault se je zavezal k zbiranju izrabljenih baterij svojih električnih vozil v skladu z evropsko direktivo. Vsi centri Renault E-Tech so na voljo za pomoč pri recikliranju teh baterij. Od leta 2024 bo Re-Factory v Flinsu prav tako začel z namestitvijo linije za razstavljanje električnih baterij in vozil.
PONOVNA UPORABA
DRUGA ŽIVLJENJSKA DOBA BATERIJE
Ko baterije dosežejo konec svoje prve življenjske dobe, Mobilize, blagovna znamka pod Renault, naslavlja izziv njihove ponovne uporabe z programom "Advanced Battery Storage". Ta program je že uveljavljen na več lokacijah v Franciji in po Evropi, kjer se izrabljene baterije uporabljajo za shranjevanje energije iz obnovljivih virov, kot so vetrne turbine in sončne elektrarne, s čimer se ublaži prekinitev oskrbe z energijo.
RECIKLIRANJE
RECIKLIRANJE
Za litij-ionsko baterijo, kot je tista v vozilu Renault Zoe, se postopek recikliranja začne z natančnim razstavljanjem. Vse komponente, kot so konstrukcijski deli, plastika, kovine in varilni elementi, se odstranijo in pošljejo v specializirane obrate za recikliranje, kjer jih ustrezno obdelajo.
VAŠA VPRAŠANJA O ELEKTRIČNIH BATERIJAH
JE BOLJ SMISELNO BATERIJO KUPITI ALI NAJETI?
Od začetka proizvodnje prvih električnih vozil do danes se je situacija na trgu precej spremenila, saj mnogi avtomobilski proizvajalci ne ponujajo več najema baterij. To je posledica napredka tehnologije, ki se je izkazala za zelo zanesljivo in vzdržljivo. Renault, z več kot desetletjem izkušenj z litij-ionskimi baterijami, nudi 8-letno garancijo ali do prevoženih 160.000 km na baterije svojih E-Tech modelov, pri čemer je možna zamenjava, če zmogljivost pade pod 70%. Ta zanesljivost je potrjena z minimalno izgubo zmogljivosti baterij skozi leta.
ALI JE MOGOČE BATERIJE ELEKTRIČNIH VOZIL RECIKLIRATI?
Renault se zavzema za recikliranje baterij ne samo zaradi zakonskih obveznosti, temveč tudi zaradi svoje trajnostne vizije. Tako je razvoj baterij pri Renault usmerjen v celoten življenjski cikel:
Prva življenjska doba: Baterija služi v vozilu, dokler njena zmogljivost ne pade pod 70% začetne kapacitete. Zdravje baterije lahko spremljate preko aplikacije My Renault.
Druga življenjska doba: Ko zmogljivost baterije pade, se lahko še vedno uporabi na drugih področjih, kot so shranjevanje energije iz obnovljivih virov.
Tretja življenjska doba: Po koncu druge uporabe se baterija reciklira, pri čemer se iz nje pridobijo dragocene komponente kot so nikelj, kobalt in litij. Renaultova ambicija je reciklirati do 95% komponent baterij, sodeluje pa tudi s specializiranimi partnerji, kot sta Veolia in Solvay, da bi zagotovili odgovorno in krožno gospodarstvo.
Do leta 2030 Renault načrtuje, da bo približno 70% materialov za baterije pridobljenih iz recikliranih virov, kar potrjuje njihovo zavezo k inovativnosti in trajnosti v avtomobilski industriji.