Moto šport piše našo zgodovino

Že od nekdaj hrepenimo po novostih, saj nas izzivi neznansko motivirajo. Avtomobilska tekmovanja so vse od obdobja Louisa Renaulta zaznamovala našo zgodovino in kulturo.

Od vozila Renault tip A do vozila Renault MEGANE R.S.

Naši prvi športni dosežki

  • Renault Sport – naša zgodovina

Začetki

Louis Renault se je že zelo zgodaj začel zavedati, kako pomembni so športni podvigi za razvoj podobe blagovne znamke. 24. decembra 1898 je dokazal pomembnost svoje prve velike inovacije, pogonske gredi z neposrednim prenosom. Njegovo vozilo "voiturette" tip A je bil namreč prvi avtomobil, ki je premagal strmino ulice Lepic na griču Montmartre.

 

Po tem uspehu se je Renault zavezal moto športu in osvojil vrsto zmag na tekmovanjih za veliko nagrado. Enega od teh velikih uspehov je dosegel na dirki Pariz–Dunaj leta 1902, na kateri se je izkazal Renault tip K, opremljen s prvim motorjem, ki ga je zasnoval Renault. Z začetkom prve svetovne vojne so se avtomobilska tekmovanja v Evropi za nekaj časa poslovila, vendar se je Renault kmalu vrnil v svet avtomobilskega športa. Dvajseta leta prejšnjega stoletja so bila spet v znamenju znamke z logotipom v obliki romba in njenega občudovanja vrednega avtomobila Renault 40CV. Ta se je proslavil z zmago na reliju Monte Carlo leta 1925 in s številnimi hitrostnimi rekordi na tedanjih dirkališčih.

  • Renault Sport – Renault Gordini na dirkalni stezi

Prihod Gordinija

Leta 1958 se je Renault odločil, da vodenje oddelka za moto športa zaupa italijanskemu konstruktorju, Amédéeju Gordiniju. Tako je luč sveta ugledal legendarni avtomobil Renault 8 Gordini, ki je postal simbol uspeha za celotno generacijo dirkačev. Njegova neizmerna priljubljenost je leta 1966 privedla do ustanovitve pokalnega tekmovanja Renault 8 Gordini Cup, ki velja za prvo prvenstvo avtomobilov ene znamke.

 

Julija 1970 je bila predstavitev modela Renault 12 Gordini priložnost za veliki dogodek »G-Day«, tj. veliko srečanje lastnikov gordinijev na dirkališču Paul Ricard. Edinstveno vzdušje tega dogodka se danes nadaljuje na tekmovanjih World Series by Renault. V istem času je luč sveta ugledala Formula Renault in v prve dirkalnike so začeli vgrajevati motor modela Renault 12 Gordini. Prvo francosko prvenstvo Formule Renault se je odvilo leta 1971.

  • Renault Sport – Alpine A110

Prevzem družbe Alpine

Renault je leta 1973 postal večinski delničar družbe Alpine, manjšega francoskega proizvajalca vozil, ki jo je ustvaril Jean Rédélé in s katero je znamka sodelovala že dolga leta. Leto 1973 je bilo za Renault dobro leto, saj je avtomobil Alpine A110 »Berlinette« zmagal na prvem svetovnem prvenstvu v reliju.

Renault in prevlada na tekmovanjih

Naša zgodovina Formule 1

  • Renault F1

Naši prvi koraki v Formuli 1

Naši začetki v avtomobilskem športu segajo v čas prihoda Amédéeja Gordinija, ki se je proslavil s svojimi dirkalniki za veliko nagrado. Renault je v Viry-Châtillonu zgradil tovarno za njegove stvaritve. Z Gordinijevo pomočjo se je Renault najprej osredotočil na šestvaljni dvolitrski V-motor, ki ga je javnosti predstavil januarja 1973. Motor se je na prestižnem evropskem prvenstvu športnih dirkalnikov z dvolitrskim motorjem izkazal za konkurenčnega. Renault je na krilih tega uspeha začel tekmovati na svetovnem prvenstvu športnih dirkalnikov FIA, razvil pa je tudi različico motorja s turbopolnilnikom. 

 

Leta 1976 je bil uradno ustanovljen oddelek Renault Sport in v tem času je bil zagnan tudi program enosedežnih dirkalnikov: Formula 2, Sport Le Mans in nato leta 1977 še Formula 1. Renault se je v Formulo 1 podal z lastnim moštvom. Medtem ko je konkurenca uporabljala sesalne motorje, je Renault razvil šestvaljni V-motor s turbopolnilnikom. V istem obdobju sta Didier Pironi in Jean-Pierre Jaussaud z dirkalnikom Alpine-Renault A442B, ki ga je poganjal Renault šestvaljni V-motor s turbopolnilnikom, zmagala na dirki 24 ur Le Mansa (1978). Znamka z logotipom v obliki romba je svojo prvo zmago v Formuli 1 osvojila leta 1979 na dirki za Veliko nagrado Francije. Za volanom zmagovitega dirkalnika RS11 je bil Jean-Pierre Jabouille. 

 

Renault je v začetku 80. let prejšnjega stoletja osvojil 15 velikih nagrad. Leta 1983 je z Alainom Prostom osvojil drugo mesto na svetovnem prvenstvu, ob koncu sezone 1985 pa se je poslovil od tekmovanj. 

  • Renault Sport Formula 1, postanek v boksih

Zmagovit povratek

Renault se je vrnil v Formulo 1 leta 2001 s prevzemom moštva Benetton, ki ga je leta 2002 uradno preimenoval v Renault F1 Team.

 

Vzpon moštva Renault F1 Team je sovpadal z vzponom Fernanda Alonsa, ki je v letih 2005 in 2006 osvojil zaporedna naslova svetovnega prvaka med dirkači. Novo moštvo je v istem obdobju osvojilo tudi naslova svetovnega konstruktorskega prvaka.

 

Renault se je leta 2011 želel osredotočiti na dejavnost proizvajalca motorjev za druga moštva. Moštvo Renault F1 je prodal družbi Genii Capital. Motorji Renault so moštvo Red Bull Racing pripeljali do zmage na svetovnem prvenstvu, saj so med letoma 2010 in 2013 štirikrat osvojili naslov svetovnega prvaka med konstruktorji. Sebastian Vettel se je zapisal med legende kot najmlajši štirikratni svetovni prvak v zgodovini Formule 1.

  • Renault Sport – dirkalnik Formule 1, R.S. 19

Leto 2019, prelomno obdobje družbe Renault

Po ponovnem uveljavljenju kot uradni proizvajalec za Formulo 1 smo se na dirkališču izkazali z nekaj napetimi boji in dobrimi nastopi.

 

Z najsodobnejšimi inovacijami, tako na dirkalni stezi kot na cesti, ter strokovnim znanjem s področja avtomobilskega športa in električnih vozil smo v sodelovanju z našimi moštvi Renault F1 razvili inovativno in ekskluzivno hibridno tehnologijo: Renault E-TECH.  

  • Alt Image C29

Nova identiteta

Leta 2021 so se moštva Alpine Cars, Renault Sport Cars in Renault Sport Racing združila pod znamko Alpine, da predstavijo znamko, posvečeno inovativnim, pristnim in ekskluzivnim dirkalnikom Skupine Renault. Znamka Alpine, ki je znana po svojem uspehu na vzdržljivostnih dirkah in relijih, je leta 2020 razkrila svojo novo identiteto: moštvo Alpine F1.

 

Opremljeni z našo hibridno tehnologijo Renault E-TECH smo ekskluzivni proizvajalec motorjev za moštvo, ki lahko izkoristi prednosti naše domiselnosti in edinstvenega strokovnega znanja s področja hibridnih pogonskih sklopov. 

Renault Sport je tudi

Renault Sport Series

Renault Sport Series

Strast do avtomobilskega športa

postanite del dirke
Tehnološke inovacije

tehnološke inovacije: z dirkališča na cesto

Avtomobilska tekmovanja

naše standardne tehnologije R.S.

Naše spletno mesto in njegovi partnerji uporabljajo piškotke za merjenje občinstva in uspešnosti spletnega mesta, za prikaz prilagojenih in / ali geolokaliziranih oglasov in vsebin ter za omogočanje interakcije z našo vsebino prek družabnih omrežij. Svojo izbiro lahko kadar koli spremenite s klikom na spodnjo povezavo "Upravljanje piškotkov".

Več o tem