Retrospektiva 4L: francoski umetnik Greg razkrije 14 ekskluzivnih ilustracij

Znova odkrijte zgodbo o uspehu vozila 4L skozi 14 stvaritev francoskega ilustratorja Grega.
"Haute Couture" (visoka moda) – 1963
Za kampanjo "Elle prend le volant!" (Ona za volanom) smo 100 vozil R4 Super preoblekli v slog "visoke mode": črno ozadje, ozaljšano z vzorcem zlatega trsa ali karirastim vzorcem na vratih in prtljažnih vratih, kromiranimi pokrovi koles in ponovitvijo istega motiva na zračnikih.

Med to kampanjo se je 6.000 voznic lahko podalo na 48-urno testno vožnjo z vozilom R4 Super, da bi na lastni koži preizkusile njegovo preprosto uporabo, udobje, prostornost, odlično preglednost in hitrost! 

Vsaka voznica je na koncu izrazila svoje občutke pri vožnji, opažanja ali predloge, s čimer so pripomogle k oblikovanju popolnega profila vozila za takratni čas.
"Plein Air" – 1969

Vozilo za prosti čas, bolj zasnovano za vožnjo ob plaži kot za vožnjo po cesti - Renault 4 Plein Air - so na trgu predstavili maja 1968, izdelan pa je bil v zelo majhnem številu samo do aprila 1970.

Gre za kabriolet "torpedo", ki so ga izdelovali v družbi Sinpar, znani po svojih prilagoditvah vozil s pogonom na štiri kolesa. 

Sprednji del vozila 4L in ogrodje vetrobranskega stekla sta bila prilagojena za pritrditev mehke strehe. Zadnja prtljažna vrata so prerezana na pol, ohranjen je samo njihov spodnji del. Bočna stran, vrata in streha so odstranjeni, karoserija pa je pri strani dodatno ojačana.
"Cross" - 1981!

Leta 1974 je družba Renault okrepila svojo promocijsko kampanjo z uvedbo tekmovanja RenaultCross Elf Coupe de France v sodelovanju s strokovno revijo "Champion". 

Disciplina naj bi bila karseda varčna in v njej so lahko sodelovala samo vozila Renault 4 z originalnim 4-valjnim motorjem s prostornino 845 cm3, z izjemo izpušnega sistema Devil. Renault 4 Cross je bil opremljen s 4-stopenjskim ročnim menjalnikom in štirikolesnim sistemom bobnastih zavor za spopadanje z zahtevno dirkalno stezo. 

Tekmovanje La Coupe je bilo pri voznikih izjemno dobro sprejeto, saj je bila vstopnina nizka, nagrada pa izjemno privlačna – visoka denarna nagrada in Renault 5 Coupé! 

Michel Duvernay je bil francoski zmagovalec leta 1981!
"Sixties“ (šestdeseta leta) – 1985
Model Sixties je bil del omejene serije, ki smo jo izdelali kot poklon 60. letom. Ob predstavitvi modela je bil ta na voljo v treh barvah (rdeči, rumeni in modri), njegova proizvodnja pa je bila omejena na 2.000 enot. 

Izdelan je bil na osnovi modela GTL, od drugih pa se je razlikoval po dveh vrstah toplotno odbojne steklene strehe in tribarvnem oblazinjenju iz blaga v kombinaciji s črnim skajem. 

Mreža hladilnika, odbijači, vratne kljuke in ogledala imajo črno matirano končno obdelavo.
F4 "Darty" – 1986
S tovorno zmogljivostjo 300 kg, prostornino skoraj 2 m3, s torzijsko ojačenim zadnjim vzmetenjem, zastekljenimi zadnjimi nihajnimi vrati, ki se odpirajo od desne proti levi in omogočajo enostavnejše natovarjanje s pločnika, je bil ta legendarni Renault kombi res prilagodljiv!

Model je bil znan po odprtini na strehi, ki se je lahko dvignila in odstranila. Razteza se po celotni širini strehe in omogoča natovarjanje večjih predmetov od zgoraj ... vključno z žirafo, če verjamete oglasom!

Ta ekskluzivna strešna loputa Renault, poznana pod imenom "girafon" (žirafa) je bila kasneje uporabljena pri vozilu Express, majhnem gospodarskem vozilu, izdelanem med 80. in 90. leti. 

Gospodarsko vozilo Renault 4 ponosno predstavlja barve  neštetih profesionalnih uporabnikov, obrtnikov, vladnih služb in velikih znamk na vseh 5 celinah.

"4L Trophy™" – 2020

Z vozilom Renault 4 nikoli ne boste obtičali, kar je dokazala tudi mlada generacija 21. stoletja na tekmovanju 4L Trophy™.

 
Ta 6.000 km dolga dirka, prvič organizirana leta 1998, vključuje ekipe 1.200 študentov na dirki od Pariza do južnega Maroka.

Robustno vozilo 4L se zlahka prebija prek gora in puščav, udeleženci relija ("trelleurs“") pa se morajo znajti s stvarmi, ki jih imajo pri roki, in ohraniti svoje vozilo v voznem stanju - kljub tisočim prevoženih kilometrov.  

Kljub temu, da imajo vozila 4L za sabo že mnogo let, so še vedno dovolj zanesljiva, da tekmovalci vsak večer dosežejo naslednji bivak.

Kateri drug model je po 60 letih zmožen česa podobnega?
"Torpedo SINPAR" – 1968
Vozilo Renault 4 4x4 SINPAR (Société Industrielle de Production et d’Adaptation Rhodanienne) izstopa po svojih terenskih zmogljivostih, hkrati pa ohranja udobje in zmogljivost običajnega serijsko izdelanega vozila.

Visoka oddaljenost od tal, neodvisen štirikolesni pogon in vzmetenje omogočajo nemoteno in udobno vožnjo na najslabših cestah in na najbolj  neravnem terenu. Njegova zasnova omogoča enostavno predelavo tako v limuzino kot v gospodarsko vozilo brez zmanjšanja uporabne prostornine.

Poleti 1964 so v tovarni SINPAR izdelali Torpedo, ki ga je odobrila družba Renault, še vedno s štirikolesnim pogonom, vendar brez strehe in stranskih plošč, opremljen pa je bil z zložljivim vetrobranskim steklom in izrezanim bočnim delom za enostavnejši vstop v vozilo.

Najbolj znano vozilo Torpedo iz tovarne SINPAR je vozilo iz francoske televizijske nadaljevanke "Les Chevaliers du ciel" (Aeronavti).
"Services Publics" (javne službe)
Gospodarsko vozilo, ki se je pojavilo oktobra leta 1961, se je ponašalo z navdušujočo paleto funkcij: tovorna zmogljivost 300 kg, prostornina skoraj 2 m3, torzijsko ojačano zadnje vzmetenje ter, zastekljena zadnja nihajna vrata, ki se odpirajo od desne proti levi in omogočajo enostavnejše natovarjanje s pločnika.

Francoska pošta je vozilo s površino tovornega prostora 5,47 m3 in največjo obremenitvijo 1.050 kg uporabila za sestavo enega svojih prvih voznih parkov. Vozilo brez četrtinskih stekel, vratnih kljuk in zadnjih sedežev je pobarvano v standardno barvo "030", pogosto imenovano "poštna rumena barva".

To vozilo so izbrali tudi pri francoski državni žandarmeriji, ne samo zaradi njegovih bistvenih prednosti, temveč tudi zato, ker je ustrezalo njihovemu osnovnemu merilu: "Oseba mora v vozilu sedeti tako, da lahko ima na glavi kepi (čepico)".

Od leta 1962 se je državni žandarmeriji pridružilo več kot 14.500 vozil Renault 4, ki so jih uporabljali kot patruljna vozila in vojaška vozila ali preprosto kot vozila druge brigade.

"e-Plein Air" – 2019
Ta edinstveni model je rezultat sodelovanja med oddelkom Renault Classic in podjetjem Melun Rétro Passion, ki je specializirano za vozila Renault 4, najdete pa ga v avtomobilskem salonu Epoqu'Auto, kjer so razstavljena najbolj priljubljena električna vozila.

"Zakaj ne bi bil legendarni Renault 4 del tega gibanja?"

Ta igriva različica vozila 4L, zasnovana na skrajšani platformi JP4, spominja na Plein Air in ima posodobljen dizajn znamke Renault. Vključuje električne komponente vozila Twizy in lahko doseže hitrost približno do 85 km/h.
"Rallye Dakar™" – 1980
Leta 1969 sta se brata Marreau, v poskusu postavitve rekorda od Cape Towna do Alžira (rekord je bil postavljen leta 1971 z vozilom Renault 12 Gordini), podala z vozilom Renault 4 na raziskovalno potovanje po Sahari.

Nekaj ​​let kasneje sta z vozilom Renault 4 tekmovala na reliju povsem novega tipa, dirki z več tisoč kilometri, ki se je začela v Parizu in končala v Dakarju.

Leta 1980 sta z vozilom Renault 4 napredovala na 3. mesto, zahvaljujoč izboljšanemu motorju Renault 5 Alpine GR2 in 140-litrskem rezervoarju za gorivo. 

Reli Pariz–Dakar ™ ​​je postal legendaren, brata Marreau junaka, okretno vozilo Renault 4 pa simbol relija, na katerem so lahko amaterji premagali uradne ekipe.

"Seventies" (sedemdeseta) – 1975
Živahnost tega vozila po navdihu sedemdesetih let je temeljila na modelu Renault 4 GTL. 

Nalepke so izdelali v podjetju Publicis, karoserijo pa je oddelek Renault Classic pobarval v rožnato barvo. 

Ta dekoracija je bila zasnovana za ponovno postavitev pivnice Pub Renault (danes poznana kot Atelier Renault) na Elizejskih poljanah v Parizu. Tema njegove otvoritve je bilo oglaševanje.
"Terre de Feu – Alaska Expedition" (ekspedicija do Aljaske) – 1965
Leta 1965 so si štiri Parižanke zadale neverjeten izziv: z dvema voziloma Renault 4 prevoziti 40.000 km od Ushuaie v Ognjeni deželi do mesta Anchorage na Aljaski, pri čemer bi v štirih mesecih in pol prečkale celotno ameriško celino. 

S potovanjem od rta Horn do zaledenelih pobočij Skalnega gorovja, čez Ande, amazonski pragozd in slano puščavo v Utahu so dokazale robustnost in okretnost vozila Renault 4.
"Saline 4 fun" – 2011

Leta 2011 je družba Renault praznovala 50. obletnico modela 4L. Oddelek Renault Classic se je povezal z ekipo "Triplettes de Bonneville", in skupaj so s kombi različico modela 4L iz leta 1983 nastopili na dirki "Speed Week" na ravnicah ob slanem jezeru Bonneville v Združenih državah Amerike.

"Saline4Fun", zasnovan na osnovi gospodarskega vozila Renault 4, se je ponašal z izjemno nizko oddaljenostjo od tal, izpušno cevjo na sprednjem blatniku ... in padalom!

Menjalnik je bil zasnovan na modelih Renault 21 Turbo in Renault 25 GTX, njegovo podvozje pa so prilagodili s posebnimi pogonskimi sklopi (nosilec pesta, osi, zavore in vzmetenje). Opremljen je bil z vso varnostno opremo, ki jo je zahteval ameriški organizator, s čimer je dosegel težo približno 780 kg. 
Poganjal ga je motor vozila Renault 5 Turbo, nastavljen na 285 KM in nameščen v sprednjem delu avtomobila, kjer je bil nameščen originalni motor.

Z vso navedeno opremo in posebnimi pnevmatikami Good Year Long Speed ​​Racing je Saline4fun uradno dosegel rekordno hitrost 237 km/h, kar je skoraj dvakrat več od njegove običajne hitrosti!

"Bye Bye" (na svidenje) – 1992
Leta 1992 je Renault 4 slavnostno zaključil proizvodnjo s posebno omejeno serijo samo 1.000 vozil. 

Družba Renault je ustvarila model Renault 4 "Bye Bye", osnovan na modelu "Clan", in zaključila njegovo proizvodnjo tako, da je oštevilčila vsako vozilo iz te zadnje serije 

Vsako vozilo ima na armaturni plošči posebno tablico s serijsko številko. Serijske številke so razporejene padajoče - od 1.000 do čisto zadnje Katrce, ki nosi številko 1. 
Ilustracije ©greg2021. Razmnoževanje prepovedano.

find out more about 4L’s anniversary

Renault 4  - 60 ans
4L praznuje 60. obletnico!
Renault 4 - vidéos - 60 ans
Prodajni artikli 4L