Renault skupina

RENAULT ZDRUŽUJE ZBIRKE
V NOVEM RAZSTAVNEM SREDIŠČU

Odprtje razstavnega središča v letu 2027.
Renault bo izjemne zbirke zgodovinskih vozil, umetnin in arhivskih dokumentov združil v novem razstavnem središču v Flinsu pri Parizu, z odprtjem v letu 2027. Javnost bo lahko spoznavala edinstveno dediščino znamke prek vodenih ogledov in tematskih razstav. Projekt prikazuje 125 let zgodovine in vpliv znamke na avtomobilske inovacije ter kolektivni spomin.
“Verjamem, da znamka črpa moč predvsem iz svojih korenin. Naša industrijska in kulturna dediščina temelji na 125 letih zgodovine in ostaja izjemno aktualna. Navdihuje naše ekipe pri oblikovanju prihodnosti mobilnosti. Renault je del univerzalne popularne kulture, zato želimo dediščino deliti široko, skozi dinamično, odprto izkušnjo za vsakogar. Novi center je družinski prostor, kjer se lahko sprehodite med vozili in se znova povežete z zgodovino, ki ni statična, temveč živa.”  Fabrice Cambolive, CEO Renault Brand
Edinstven projekt dediščine

Novi center bo stal pred industrijskim obratom na robu Flinsa in Elisabethvilla ter bo vez med mesti in svetom Renault. Arhitekturno zasnovo podpisuje Jacob Celnikier (agencija CGA). Objekt se skladno navezuje na ortogonalne linije izvirnega obrata arhitekta Bernarda Zehrfussa (nagrajenec rimske nagrade 1939). V kontrastu z vodoravnimi linijami tovarne novi volumen poudarja vertikale. Zunanjost deluje kot stopničasta kompozicija šestih prepletenih paralelepipedov, ki se progresivno večajo. Fasada ima številne odprtine na vseh nivojih, kar že z zunanje strani omogoča poglede na ozadje zbirke in v nasprotju z zaprtimi volumni tovarne deluje odprto in vabljivo.

Center bo živ prostor dediščine Renault z 2.800 m² dogodkovnega prostora ter območji za delo, raziskovanje in hrambo. Najbolj spektakularni del je Collection: stotine vozil na večnivojskih regalih, vidnih iz dvorane in skozi odprtine fasade, kot stena “lebdečih” avtomobilov.

Potop v avtomobilsko zgodovino znamke Renault

Cilj projekta je približati bogato industrijsko in kulturno dediščino najširšemu občinstvu. Od leta 2027 bodo obiskovalci lahko doživeli zgodbo Skupine in znova odkrivali ikonične modele, ki pripovedujejo o tehnoloških inovacijah in družbenih spremembah. Ker avtomobili soustvarjajo mesta, življenjske sloge, umetnost in kulturo, so tudi neposreden pričevalec vsakdana. Novi center bo prebujal osebne spomine, povezane z modeli ali oglasi Renault, ter predstavil izjemna dela iz Renault Fund for Art and Culture (Sklad Renault za umetnost in kulturo). Zgodovina bo oživela s pomočjo doživetij, interakcij, posebnih dogodkov in tehnologije, na primer z imerzivno VR-odisejo o zgodbi znamke, tesno povezani z zgodovino Francije.

Flins, logična izbira

Lokacija je Flins, približno 40 km od Pariza. Obat je odprl vrata leta 1952 in je izdelal več kot 18 milijonov vozil. Tu so nastajali modeli Dauphine v petdesetih, Renault 5 v sedemdesetih in osemdesetih, Renault 4, štiri generacije Clio in ZOE. Leta 2021 se je obrat preoblikoval v Refactory, pionirski center krožnega gospodarstva mobilnosti.

“Prvič odpiram vrata dediščini: več kot 125 let inovacij, oblikovanja in strasti do avtomobilov v živem, vsem dostopnem prostoru. Izkušnja obiskovalca je osupljiva: tisoči predmetov, stotine umetniških del in edinstvena postavitev ikoničnih avtomobilov na paletah, kot draguljev v prostoru. Spektakularna vitrina, vredna zgodovine, ki jo želimo deliti.Arnaud Belloni, chief branding officer Renault
Zbirke, ki pričajo o zgodovini
Arhivi in predmeti: 125 let pripovedi

Dediščina Renault ni le vozila. Podjetje hrani obsežno zbirko predmetov in dokumentov od leta 1898: več kot 2.400 tekočih metrov arhivov, od plakatov, oblikovalskih risb, miniatur in igrač do pokalov, medalj in bibliografije o Renault. Novi center bo celovit vpogled v to bogastvo, ključno za razumevanje razvoja znamke in njenih stvaritev.

Stotine zgodovinskih vozil v središču pozornosti

Javnosti bo dostopno avtomobilsko “zakladništvo” s stotinami vozil v brezhibnem stanju. Skupaj pokrivajo zgodovino od prvega avtomobila Louisa Renault iz leta 1898, Type A, prek predvojnih modelov, vozil Formula 1, ikoničnih Alpine in vizionarskih konceptov. Več kot polovica vozil je voznokapnih, kar priča o skrbnem vzdrževanju. Šest strokovnjakov že vrsto let obnavlja in servisira vozila v Renault Collection, da lahko vsak model ponovno zapelje in pripoveduje svojo zgodbo. Novi center bo imel tudi delavnico za obnovo pogonskih sklopov in karoserij.

Zbirka je raznolika: ikonični in redki predmeti pripovedujejo razvoj tehnologije in oblikovanja, drugi, nekoč množično priljubljeni, pa prebujajo osebne spomine. Ta živa zbirka se bo razvijala naprej. Spremembe bodo večinoma prek odprodaje podvojenih primerkov; dražbo bo Artcurial organiziral 6. in 7. decembra.

Umetniška zbirka

Renault hrani tudi več sto umetniških del. Znamka od tridesetih let podpira sodobno ustvarjalnost in je zbirko zasnovala kot most med umetnostjo in industrijo. Junija 2024 je Skupina ustanovila Renault Fund for Art and Culture (Sklad Renault za umetnost in kulturo), ki varuje in obnavlja zbirko z deli sodobnih umetnikov ter potrjuje vlogo znamke kot mecena in kulturnega akterja. Poseben poudarek je na urbanem umetniškem izrazu, tesno povezanem s svetom izdelkov Renault, na primer deli Dan Rawlings (Bourgeon, Accrescent, ustvarjena iz zgodovinskega Renault 5 in novega Renault 5 E-Tech electric) ter César Malfi (Heritage, 2024, Refactory Flins, iz stranskega panela Scenic E-Tech electric).

Zgodovinska zbirka vključuje ikone, kot so fotografije Roberta Doisneauja (z znamko je bil tesno povezan), delo Arman iz 1967 na osnovi Renault 4, serija Erró posvečena Renault 5, stvaritve Victorja Vasarelyja in dela v duhu Art Brut umetnika Jeana Dubuffeta. Podprta gibanja vključujejo:

  • humanistično fotografijo (zlasti Robert Doisneau),
  • novi realizem (Arman, Jean Tinguely),
  • narativno figuraliko (Erró),
  • op art (Victor Vasarely, ki je leta 1972 prenovil logotip Renault),
  • ter delo Jeana Dubuffeta, avtorja koncepta Art Brut.

    “Ulična umetnost je sodoben odziv na prvotne umetniške ambicije Renault in podporo pop artu ter kinetični umetnosti v šestdesetih. Prinaša umetnost na ulice, dostopno vsem. Tudi s tem odseva namen proizvajalca vozil, katerih izdelki ‘živijo’ na cesti. Povezava med našimi ‘popularnimi’ vrednotami in uličnim umetništvom je pomembna.”Catherine Gros, podpredsednica za umetnost, dediščino in mecenstvo    
    Art Factory: umetniška rezidenca v Flinsu

    Na lokaciji Flins je v nekdanjih lakirnicah nastala umetniška rezidenca Art Factory. Prostor 3.200 m² je namenjen ustvarjanju in predstavitvi urbanih del, z industrijskimi elementi okolice kot navdihom in materialom za reciklažo. Izbor umetnikov nastaja v sodelovanju s kuratorjema Jean Faucheur in Gaël Lefeuvre. Letno bo več rezidenc, okvirno v obdobju treh let. Sidrno delo prostora je Gérard Zlotykamien, ki je iz avtobusa Renault iz 1937 ustvaril delo Ready-made 1935–2025, 7,5 tone. Med gosti je tudi Jean Faucheur, ki svojo stvaritev razvija v Art Factory.

    Rezidence ponujajo kratkoročno, a intenzivno ustvarjalno okolje v edinstveni industrijski kulisi. Del nastalih del bo vključen v razstave in zbirke novega centra, posvečenega dediščini in inovacijam Renault.