Novi center bo stal pred industrijskim obratom na robu Flinsa in Elisabethvilla ter bo vez med mesti in svetom Renault. Arhitekturno zasnovo podpisuje Jacob Celnikier (agencija CGA). Objekt se skladno navezuje na ortogonalne linije izvirnega obrata arhitekta Bernarda Zehrfussa (nagrajenec rimske nagrade 1939). V kontrastu z vodoravnimi linijami tovarne novi volumen poudarja vertikale. Zunanjost deluje kot stopničasta kompozicija šestih prepletenih paralelepipedov, ki se progresivno večajo. Fasada ima številne odprtine na vseh nivojih, kar že z zunanje strani omogoča poglede na ozadje zbirke in v nasprotju z zaprtimi volumni tovarne deluje odprto in vabljivo.
Center bo živ prostor dediščine Renault z 2.800 m² dogodkovnega prostora ter območji za delo, raziskovanje in hrambo. Najbolj spektakularni del je Collection: stotine vozil na večnivojskih regalih, vidnih iz dvorane in skozi odprtine fasade, kot stena “lebdečih” avtomobilov.
Potop v avtomobilsko zgodovino znamke RenaultCilj projekta je približati bogato industrijsko in kulturno dediščino najširšemu občinstvu. Od leta 2027 bodo obiskovalci lahko doživeli zgodbo Skupine in znova odkrivali ikonične modele, ki pripovedujejo o tehnoloških inovacijah in družbenih spremembah. Ker avtomobili soustvarjajo mesta, življenjske sloge, umetnost in kulturo, so tudi neposreden pričevalec vsakdana. Novi center bo prebujal osebne spomine, povezane z modeli ali oglasi Renault, ter predstavil izjemna dela iz Renault Fund for Art and Culture (Sklad Renault za umetnost in kulturo). Zgodovina bo oživela s pomočjo doživetij, interakcij, posebnih dogodkov in tehnologije, na primer z imerzivno VR-odisejo o zgodbi znamke, tesno povezani z zgodovino Francije.
Flins, logična izbiraLokacija je Flins, približno 40 km od Pariza. Obat je odprl vrata leta 1952 in je izdelal več kot 18 milijonov vozil. Tu so nastajali modeli Dauphine v petdesetih, Renault 5 v sedemdesetih in osemdesetih, Renault 4, štiri generacije Clio in ZOE. Leta 2021 se je obrat preoblikoval v Refactory, pionirski center krožnega gospodarstva mobilnosti.
Dediščina Renault ni le vozila. Podjetje hrani obsežno zbirko predmetov in dokumentov od leta 1898: več kot 2.400 tekočih metrov arhivov, od plakatov, oblikovalskih risb, miniatur in igrač do pokalov, medalj in bibliografije o Renault. Novi center bo celovit vpogled v to bogastvo, ključno za razumevanje razvoja znamke in njenih stvaritev.
Stotine zgodovinskih vozil v središču pozornostiJavnosti bo dostopno avtomobilsko “zakladništvo” s stotinami vozil v brezhibnem stanju. Skupaj pokrivajo zgodovino od prvega avtomobila Louisa Renault iz leta 1898, Type A, prek predvojnih modelov, vozil Formula 1, ikoničnih Alpine in vizionarskih konceptov. Več kot polovica vozil je voznokapnih, kar priča o skrbnem vzdrževanju. Šest strokovnjakov že vrsto let obnavlja in servisira vozila v Renault Collection, da lahko vsak model ponovno zapelje in pripoveduje svojo zgodbo. Novi center bo imel tudi delavnico za obnovo pogonskih sklopov in karoserij.
Zbirka je raznolika: ikonični in redki predmeti pripovedujejo razvoj tehnologije in oblikovanja, drugi, nekoč množično priljubljeni, pa prebujajo osebne spomine. Ta živa zbirka se bo razvijala naprej. Spremembe bodo večinoma prek odprodaje podvojenih primerkov; dražbo bo Artcurial organiziral 6. in 7. decembra.
Umetniška zbirkaRenault hrani tudi več sto umetniških del. Znamka od tridesetih let podpira sodobno ustvarjalnost in je zbirko zasnovala kot most med umetnostjo in industrijo. Junija 2024 je Skupina ustanovila Renault Fund for Art and Culture (Sklad Renault za umetnost in kulturo), ki varuje in obnavlja zbirko z deli sodobnih umetnikov ter potrjuje vlogo znamke kot mecena in kulturnega akterja. Poseben poudarek je na urbanem umetniškem izrazu, tesno povezanem s svetom izdelkov Renault, na primer deli Dan Rawlings (Bourgeon, Accrescent, ustvarjena iz zgodovinskega Renault 5 in novega Renault 5 E-Tech electric) ter César Malfi (Heritage, 2024, Refactory Flins, iz stranskega panela Scenic E-Tech electric).
Zgodovinska zbirka vključuje ikone, kot so fotografije Roberta Doisneauja (z znamko je bil tesno povezan), delo Arman iz 1967 na osnovi Renault 4, serija Erró posvečena Renault 5, stvaritve Victorja Vasarelyja in dela v duhu Art Brut umetnika Jeana Dubuffeta. Podprta gibanja vključujejo:
Na lokaciji Flins je v nekdanjih lakirnicah nastala umetniška rezidenca Art Factory. Prostor 3.200 m² je namenjen ustvarjanju in predstavitvi urbanih del, z industrijskimi elementi okolice kot navdihom in materialom za reciklažo. Izbor umetnikov nastaja v sodelovanju s kuratorjema Jean Faucheur in Gaël Lefeuvre. Letno bo več rezidenc, okvirno v obdobju treh let. Sidrno delo prostora je Gérard Zlotykamien, ki je iz avtobusa Renault iz 1937 ustvaril delo Ready-made 1935–2025, 7,5 tone. Med gosti je tudi Jean Faucheur, ki svojo stvaritev razvija v Art Factory.
Rezidence ponujajo kratkoročno, a intenzivno ustvarjalno okolje v edinstveni industrijski kulisi. Del nastalih del bo vključen v razstave in zbirke novega centra, posvečenega dediščini in inovacijam Renault.