nova vozila Renault

4 MILIJONTI KANGOO IZDELAN V TOVARNI MAUBEUGE:
PODATEK, KI ZGOVORNO PRIČA O USPEHU!

V tovarni Maubeuge so dosegli pomemben mejnik, izdelali so štiri milijonti Kangoo. Ta je bil ob prihodu na trg ne le nekaj povsem novega, ampak je nosil jasen pečat svoje dobe in mnogi so se vanj zaljubili na prvi pogled. Dve generaciji kasneje je še vedno enako priljubljen. Bodisi gre za potniške različice za preživljanje prostega časa z družino ali prijatelji bodisi izvedenke gospodarskega vozila za trgovce, obrtnike in večje vozne parke, je Kangoo osvojil edinstven položaj in uspeh, zaradi česar je postal ikoničen predstavnik svojega segmenta. Preleteli bomo 26 let proizvodnje vozila Kangoo v tovarni, ki je postala center odličnosti za lahka gospodarska vozila.

Od leta 1969 so v tovarni Maubeuge izdelovali več kot 20 priljubljenih modelov, kot sta bila Renault 12 in Renault 18, a tudi Renault Fuego in Renault 21 Medallion. Toda nek drug model je postal simbol te tovarne na severu Francije, ki je zdaj sestavni del znamke Renault industrijskega vozlišča ElectriCity. To je Kangoo, ki so ga v tovarni Maubeuge doslej izdelali že več kot 4 milijone primerkov. Ta podatek zgovorno priča o uspešnosti vozila Kangoo in kako privlačen za kupce je ta model že skozi tri generacije. Danes s proizvodnega traku pride več kot 400 vozil Kangoo na dan, oziroma po en na 90 sekund!  
Kangoo je sam po sebi revolucija

Vznemirljiva zgodba vozila Kangoo se je začela v devetdesetih letih, ko so se pri Renault odločili, da ga bodo izdelovali v tovarni Maubeuge in so v njeno posodobitev vložili več kot 500 milijonov evrov. Prvi velik korak je bila leta 1994 namestitev 5.400-tonsketransferne stiskalnice, ene največjih v Evropi, za izdelavo velikih karoserijskih delov kot so dvižna vrata prtljažnika, pod in stranici. 

Izboljšali so tudi ergonomičnost delovnih mest z namestitvijo prvih po višini prilagodljivih proizvodnih trakov. S tem so ukinili delovna mesta, na katerih je bilo treba delati z dvignjenimi rokami, uvedena je bila avtomatizacija, kar je izboljšalo tako varnost kot tudi kakovost. 

Proizvodnja modela X76 (to je bila interna oznaka vozila Kangoo) je stekla leta 1997, kar je bil pomemben mejnik v zgodovini znamke Renault in njegove tovarne Maubeuge. Prvikrat dostavnik ni bil več zgolj dostavnik, ampak je bil zaradi svoje prilagodljivosti, vsestranskosti ter igrive in funkcionalne oblike pristen »vozilo življenja«. In ta je bil na voljo v dveh različicah: osebno vozilo Kangoo in kot Kangoo Express za trgovce, obrtnike in velike vozne parke, vključno s predelavami za njihove specifične potrebe.

Kangoo je vsa leta svojega obstoja ohranil duha bistroumnosti, igrivosti in avantgardnosti. Da bi šli v korak z njim, so tudi tekmeci svojim modelom dodajali drsna stranska vrata, a leta 1999 je Kangoo dobil drsna vrata še na drugi strani in tako še bolj ustregel svojim kupcem. V tovarni Maubeuge so morali za to spremembo naglo prilagoditi proizvodno linijo, na primer z dodatkom še enega robotskega otoka za montažo drugih drsnih vrat v karoseriji in novimi orodji za stiskalnice. 

Nato je prišla različica 4x4 s štirikolesnim pogonom in mnoge posebne serije, na primer Pampa. Uspeh je bil kmalu neovrgljiv. Leta 2002 so v tovarni Maubeuge izdelali milijonto vozilo Kangoo. Pet let kasneje, leta 2007 je iz matične tovarne prišel že dvomilijonti Kangoo.
Velika prelomnica leta 2008: prihod vozila Kangoo druge generacije

Leta 2008 je prišel Kangoo 2, ki je imel boljše vozne lastnosti, je bil na voljo v treh dolžinskih različicah in še vedno prinašal vrsto inovacij, na primer klop, ki se zloži v raven pod in strešna nosilca, ki se mimogrede spremenita v strešni prtljažnik. Kot osebno vozilo je bil še bolj praktičen, kot dostavnik pa še bolj pripravljen. Produktivnost tovarne in nenehno stremljenje k doseganju odlične kakovosti sta ji zagotovila, da je bila izbrana tudi za proizvodnjo električne različice vozila Kangoo
Električni Kangoo: v tovarni prilagodijo industrijsko opremo in postopke

Renault je leta 2011 začel proizvodnjo električne različice vozila Kangoo v tovarni Maubeuge in tako začel novo revolucijo na avtomobilskem trgu. Kangoo Z.E. (»Zero Emission«, brez izpustov) je bil prvo povsem električno gnano gospodarsko vozilo, ki je prejelo cenjeno priznanje mednarodnega dostavnika leta, »International Van Of The Year«, hkrati pa uvedlo segment električnih dostavnikov. 

Odtlej so v tovarni Maubeuge izdelali že več kot 90.000 primerkov in znamki Renault zagotovili mesto med vodilnimi v tem razredu. Skupaj z električnimi dostavniki, ki jih izdelujejo za svoje partnerje, so izdelali že 100.000 primerkov! Da bi lažje sledili povpraševanju po električnem vozilu Kangoo, od leta 2021 akumulatorje zanj sestavljajo v isti tovarni, v posebnem poslopju, ki je bilo postavljeno za sprotno oskrbo glavnega montažnega traku. Zaposleni v proizvodnji so bili deležni obsežnega šolanja za seznanitev in obvladovanje novih zahtev za proizvodnjo električnih vozil. Da bi akumulator lahko vgradili kar na glavnem montažnem traku, so ga morali prilagoditi z ojačitvijo njegove strukture in z dodatkom namenskih sredstev za montažo, na primer za avtomatizirano vstavljanje akumulatorja  
Tretja generacija: znatne nove naložbe

Po oblikovni osvežitvi Kangoo 2 leta 2013 je bila naslednji mejnik za tovarno Maubeuge prihodtretje generacije vozil Kangoo, ki so jo začeli izdelovati v letu 2021. Renault je vložil več kot 450 milijonov evrov v posodobitev te zgodovinske tovarne. Med drugim so vanjo namestili novo stiskalnico »High Speed XXL«, ki ima izjemne zmogljivosti (6.600 ton potisne moči razporejene na pet stiskalnih enot in do 15.000 udarcev na dan), in več kot 600 robotov za karoserijo. Novi zasnovi novega Kangoo so prilagodili industrijske postopke, še posebej za dostavno različico z drsnimi vrati »Sezam, odpri se«.

Posodobili so tudi logistične tokove, da so lahko v proizvodnjo vključili vse različice novega vozila Kangoo – v tovarni namreč na istem montažnem traku izdelujejo več kot 380 različic in izvedenk, povprečno pa morajo obvladati okrog 3.700 produktnih referenc na dan, vse to do sekunde natančno in po načelu »just in time«! Novo generacijo cenijo tako kupci kot tudi specializirani novinarji. Kangoo 3 je prejel priznanje dostavnik leta, »Van Of The Year 2022«  

Julija 2023 so imeli v tovarni Maubeuge nov razlog za proslavljanje: izdelali so 150.000. Kangoo tretje generacije! Nato je ponudbo te generacije dopolnil še Grand Kangoo s sedmimi sedeži, ki je bil razkrit na mednarodni razstavi mobilnosti IAA v Münchnu in se je na proizvodnem traku tovarne Maubeuge pridružil ostalim različicam modela Kangoo.
10 dobro varovanih skrivnosti Renault Kangoo

Za celovito poznavanje modela Kangoo in njegove zgodbe je v nadaljevanju deset zanimivosti, ki jih morda še niste vedeli.

1. Ste se kdaj vprašali, od kod ime Kangoo? Kratko in jedrnato: od avstralskega kenguruja. To ime namreč napeljuje na okretnost, energijo, ritem, naravo, simpatičnost in, ob pomisli na vrečo na trebuhu, tudi na praktičnega duha. Ime Kangoo izžareva pripravljenost za vse poslovne poti ali potovanja v prostem času, tako s družino kot s prijatelji.Ob tem je kar se da praktičen, njegov videz pa je sproščen. Ime se mu kar lepo poda, mar ne?

2. Kangoo je na Japonskem dobil kultni status. Od leta 2008 naprej se vsako leto ob vznožju gore Fudži več kot 2.000 ljudi zbere na shodu »Kangoo Jamboree«. V tovarni je vse urejeno, da lahko zadosti posebnim zahtevam tamkajšnjih kupcev. Obstaja posebna ekipa za kontrolo kakovosti vsakega vozila za japonski trg. Le poglejte impresivno množico vozil Kangooj, drugega ob drugem!

3. Za dostavno različico vozila Kangoo je na voljo široka paleta karoserijskih barv. V tovarn Maubeuge lahko posebne potrebe velikih podjetij in voznih parkov zadovoljijo z do 370 posebnimi barvami in odtenki. Trenutno za svoje poklicne kupce uporabljajo več kot sto od teh barv.

4. Zveza med modelom Kangoo in francosko pošto La Poste ni nobena skrivnost. Vendar ne gre le za francosko pošto, ampak za pošte v desetinah držav po svetu, med katerimi so tudi Norveška, Portugalska, Slovenija, Španija in Švica, pa tudi veliko bolj oddaljene kot je Avstralija. In ta množica vozil Kangoo v pisanih barvah svetovnih pošt prihaja iz tovarne Maubeuge. Zanimivo, kajne?

5. Kangoo pa prevaža več kot le poštne pošiljke. Sam papež se prevaža v njem, seveda v posebej prirejeni izvedenki, kadar je v svoji poletni rezidenci. 

6. Vsako leto več kot 800 vozil Kangoo predelajo za prevoz gibalno oviranih oseb. Zahvaljujoč edinstveni zasnovi Kangoo s predelavo omogoča vstop z invalidskim vozičkom in namestitev blizu potnikov na prednjih sedežih, da lahko družina potuje skupaj. Te predelave neposredno opravlja Qstomize, za predelave vozil specializirana podružnica znamke Renault.  

7. Vas mika potovanje, »road trip« z električno gnanim Kangoo E-Tech electric? Na začetku poletja je tovarna Maubeuge v okviru sodelovanja z ICAM, inženirsko šolo v Lillu, takšen avto dala na voljo štirim študentom za »celovito ekološko misijo«. Njihov cilj je bil v štirih tednih prevoziti 8.000 kilometrov čez 12 evropskih držav (Francijo, Belgijo, Nizozemsko, Dansko, Švedsko, Norveško, Finsko, Estonijo, Latvijo, Litvo, Poljsko in Nemčijo), da bi ljudi spodbudili k posamičnemu in skupnemu prehodu na bolj trajnostne in do okolja prijazne življenjske sloge. Misija je uspela! 

8. Leta 2013 je bilo v okviru sodelovanja med znamko Renault in versajsko palačo, Château de Versailles, ki je takrat slavila 400. obletnico rojstva dvornega vrtnarja Ludvika XIV, Andréja Le Nôtreja, deset električnih vozil Kangoo namenjenih oskrbi slovitega parka, za prevoz rastlin, kipov in drugega materiala. Vse to brez hrupa in brez izpustov.  

9. Tovarna Maubeuge svoje postopke in opremo nenehno posodablja z najnovejšimi inovacijami. Na primer, ena zadnjih novosti za zagotavljanje kakovosti je »vision control«, nadzor videza, ki z uporabo niza kamer spremlja vsako točko na površini in zagotavlja, da je izvedba vijačenja skladna z zahtevami kakovosti. 

10. Za konec pa še zabavna podrobnost o digitalizaciji: delavci v lakirnici se šolajo v simulatorju, ki jim v posebni kabini z navidezno resničnostjo omogoča vadbo, ne da bi ob tem porabili eno samo kapljo barve. Impresivno, kajne? 

Renault Kangoo so sestavljali tudi v Maleziji in Maroku. Danes ga izdelujejo v tovarni Maubeuge v Franciji in v Argentini, kjer letos praznuje 25-letnico. V tovarni Santa Isabel v Córdobi so izdelali več kot 450.000 primerkov, izročilo izvirnega modela pa nadaljuje leta 2018 uvedena nova generacija. V minulih 25 letih navzočnosti na argentinskem trgu je bil Kangoo pravi fenomen. Na vodilnem položaju je vztrajal 24 let in v segmentu majhnih dostavnikov dosegel več kot 55-odstoten tržni delež, v segmentu osebnih različic pa 65-odstotnega. Ta jubilej sovpada z 68. obletnico tovarne Santa Isabel in Kangoo je le en od legendarnih modelov, ki so jih izdelovali v tej tovarni z bogato zgodovino.