Tehnologija in inovacije

E7A – elektromotor naslednje generacije, ki sta ga razvila Renault in Valeo

Skupina Renault na podlagi strokovnega znanja in izkušenj, ki jih ima na področju elektromotorjev z rotorjem z navitjem, kakršne je v avtomobilsko industrijo uvedla leta 2012, zdaj stopa korak dlje z zasnovo novega elektromotorja. Ta je v svetovnem merilu v povsem svojem razredu, saj je še močnejši in učinkovitejši, predvsem pa ne vsebuje redkih zemelj. Ta elektromotor tretje generacije je plod skupne pustolovščine s podjetjem Valeo, ki je prispevalo svoje strokovno znanje na področju statorja. Novi elektromotor, poimenovan E7A, je še v prototipni fazi in bo predvidoma uveden leta 2027. 

Ta prelomni izdelek iz Francije prinaša zmogljivejši, bolj kompakten in čistejši elektromotor. Skupina Renault in Valeo sta združila svoje strokovno znanje in izkušnje za razvoj elektromotorja nove generacije. To sodelovanje se je na podlagi rednih pogovorov med proizvajalcema avtomobilov in opreme zanje začelo leta 2021 in je kmalu preraslo v projekt skupnega razvoja. Vsaka od strani je prispevala en ključni sklop (Skupina Renault rotor in Valeo stator) ter svoje strokovno znanje na področju tehnološkega razvoja in proizvodnje. Trenutno je elektromotor E7A v fazi natančnega uravnavanja.  
Brez redkih zemelj in bolj prijazen do okolja
Renault je pionirsko uvedel električno vzbujevane sinhrone elektromotorje (EESM - electrically excited synchronous motor) v serijski avtomobil, ko je leta 2012 predstavil model ZOE. To strokovno znanje mu zdaj zagotavlja položaj, da lahko uporabi arhitekturo »vse-v-enem« (all-in-one) za novi elektromotor E7A, pri čemer je le-ta ob enaki moči kot elektromotorji Mégana E-Tech electric in novega Scénica E-Tech electric za kar 30 odstotkov bolj kompakten. Uporabljena je tudi tehnologija rotorja brez redkih zemelj, ki ima za 30 odstotkov manjši ogljični odtis. Z uporabo rotorja z navitjem namesto stalnih magnetov je Renault izboljšal moč elektromotorja, zavaroval svojo dobavno verigo in se izognil odvisnosti od držav, ki pridobivajo redke zemlje in izdelujejo magnete.  
Večja moč in učinkovitost
Ta elektromotor tretje generacije bo tudi pripomogel k skrajšanju časa polnjenja akumulatorja, saj bo sistem zasnovan za napetost 800 namesto 400 voltov, kar je današnji standard. Stator, ki ga bo priskrbel Valeo, pa bo povečal moč in učinkovitost. Tako bo novi elektromotor E7A zmogel do 200 kW moči. Več moči bo zagotovil brez povečane porabe električne energije. In pri elektromotorju E7A je uporabljena tehnologija lasnic za sestavo bakrenih žic, kar je posebnost podjetja Valeo že od leta 2010. Zdaj je novi elektromotor še v razvojni fazi in je pred njim še nekaj etap preden bo zrel za serijsko proizvodnjo. Slednja se bo v tovarni Skupine Renault v Cléonu (Francija) predvidoma začela proti koncu leta 2027.