Renault 4
Zgodba Renault 4, »Katrce«, sega v leto 1956
Kot tretji model uspešnic v avtomobilski zgodovini in uspešnic francoskih avtomobilov po vsem svetu s prodajo več kot osmih milijonov Katrc v več kot 100. državah, Renault 4 postane avtomobilistična ikona.Leta 1956 je Pierre Dreyfus začel uporabljati pojem "Blue jeans car«. Tako kot del oblačila, ki se nosi po vsem svetu, je želel tudi za proizvodnjo vsestranski, poceni avto. To je oznanil tudi po vsem svetu.Po petletnem obdobju je bil Renault 4, prvi s pogonom na sprednjih kolesih, predstavljen na novinarski konferenci - dogodek se je odvijal pred odhodom na Paris Motor Show leta 1961.Projekt se je imenoval 112, vzdevek pa je bil »350« (glede na bodočo ceno 350.000 frankov).Prvič je bila predstavljena meseca avgusta leta 1961 v Franciji. V javnosti pa se je prvič pokazala oktobra 1961 na pariškem avtomobilskem salonu. Model so sestavljali v 28 državah, tudi v Franciji. Podajal se je v več kot 100 državah. Konec proizvodnje pa je bilo 3. decembra, leta 1992. Takrat je proizvodnja napovedala tudi konec izdelave Renault 4. Izdelava naj bi potekala le še v državah Slovenije in Maroka.Skupno število izdelanih vozil: 8.135.424.Renult 4 je tako 3. najbolj prodajani model na svetu.
Obstajale so tri različice: R3, ki je bil po enem letu izločen, R4 in R4L (L kot luksuz). Oznaka R4 je hitro postala udomačeno ime za model, ki ni izgubil časa in kraja v srcih francoskih ljudi in javnosti. Notranjost, nizki stroški ter vsestranska prilagodljivost so takoj postale vsesplošno priljubljene lastnosti vozila, ki so ga poimenovali »instant hit«.Le šest let po začetku je proizvodnja prvič presegla milijon. Celotna proizvodnja je v 31 letih dosegla izjemno številko 8.135.424. avtomobilov.Renault 4 je bil zelo uspešen tudi izven Francije. Izdelovali so ga v 27 državah (vključno s Francijo), celo v Avstraliji, Južni Afriki, na Filipinih, pa tudi čilske delovne roke so jih znale dobro sestaviti. .Katrca je bila na voljo za prodajo v več različicah, vključno s tovorno izvedbo, štirikolesnim pogonom in kot kabriolet. Obstajale so še različice Rodeo in druge. V Franciji najbolj poznane pa so bile »Parisienne« (1963), »Steze« (1981) in »šestdeseta leta« (1985).Renault 4 je bil dobro znan tudi na off road dirkah. Bil je najljubše prevozno sredstvo za mlade, ki so z njim raziskovali planet. Videti ga je bilo tudi na dogodkih motošporta, kot npr. Rally v Monte Carlu in Pariz Dakar. V afriškem rallyu je celo osvojil stopničke.V letu 1992 je bila izdelana posebna izdaja »Bye - Bye«, ki se je do leta 1994 še proizvajala v Sloveniji in Maroku, vendar v majhnem številu. Zadnja katrca pa je prišla na svet prav v Novem mestu.
Časovnica Renault 4
- 1956: Pierre Dreyfus začenja svoj projekt za »blue jeans car«.
- 1959: Prototipi prihodnosti Renault 4 so prekrižarili ceste po svetu. Od ZDA do Švedske, preko Sardinije in Gvineje, so testirali avtomobil, ki je dobro prenesel ekstremni razmere.
- 1961 (6. julij): zadnji 4CV iz obrata Billancourt. Naredili so prostor za tekoče trakove za novo Renault 4.
- 1961 (avgust): Predstavitev Renault 4 in Renault 3 v Franciji, regiji Camargue.1961 (oktober): prvi javni nastop novega Renault 4 na pariškem avtomobilskem salonu (Grand Palais).
- 1965: R4 uradno postane Renault 4.
- 1966: Začetek Renault "Les Routes du Monde" operacije (ki se je končala leta 1984).
- 1967: Proizvodnja doseže skoraj 370.000 avtomobilov na leto, Renault 4 postane uspešnica Francije. Septembra izdelovali masko iz aluminija.
- 1974: (september): Uvedba plastične maske.
- 1977: Renault 4 - prodaja dosegla pet milijonov (vključene vse različice in vrste). Renault postane največji avtomobilski proizvajalec v Evropi.
- 1980: Renault 4 - tretje mesto na reliju Pariz-Dakar v rokah Marreau bratov.
- 1985: Prag sedmih milijonov Renault 4 - prodaja presežena.
- 1988: Renault 4 - Na nemškem trgu so se poslovili s ponudbo serije "Salü" , ki je bila omejena izdaja (500 avtomobilov) po 27 letih uspeha in več kot 900.000 uvoženih avtomobilov. Van različica je »padla« iz francoskega kataloga.
- 1992: zadnjih 1000 Renault 4 avtomobilov zapustilo obrat Billancourt. GTL Clan različica je vsebovala spominsko ploščo na instrumentni plošči, ki se glasi "Bye-Bye". 3. decembra, Renault napoveduje uradni konec Renault 4 kariere. Le dve državi sta po tem datumu še naprej proizvajali model vse do leta 1994. To sta bili Maroko in Slovenija.
Izvedba Renault 4 je presegla 8.130.000 avtomobilov.
Edicije in posebne verzije
- 1963 Sinpar four - različica štirikolesnega pogona (vse do konca proizvodnje).
- 1963 Parisienne.
- 1968 Plein Air.
- 1970 Rodeo, R4 derivat, ki jih proizvajajo ACL.
- 1975 Safari omejena izdaja.
- 1981 JP4, R4 derivat, produkcija CAR SystèmeJogging, posebna izdaja (5.000 vozil).
- 1982 Shopping omejena izdaja (300 vozil, proizvedenih v Belgiji).
- 1985 šestdeseta leta omejena izdaja (2.200 vozil).
- 1988 Salü - končana posebna izvedba različice za nemški trg (500 vozil).1991 Cartes Jeunes omejena izdaja.
- 1992 Bye-Bye končana kariera posebne izdaje različice za francoski trg (1.000 vozil).
Renault 4 Miss Sixty
Ob petdeseti obletnici katrce je Renault izdelal Miss Sixty vozilo. Temelji na Renaultu 4 iz leta 1965, njegov dizajn pa je povezan z modno znamko Miss Sixty. Ima posebno barvo karoserije, posebno prilagojene gume, zadnje luči ter izstopajočo notranjost, obrobljeno z roza šivi in vezenim vzorcem.
Motorji, ki so se uporabljali za R4:
603cc, 747cc, 782cc, 845cc, 956cc in 1.108 ccm.
Imena in vzdevki Renault 4:
- Italija - JP4, ki se je tržila pod imenom »žaba«.
- Španija - »Cuatro Latas« (štiri škatle).
- Nekdanja Jugoslavija »Katrca« (Catherine)
- Tunizija »R4 Monastir«, imenovana po domačem kraju predsednika Bourguiba.
- Zimbabve - »Noddy Car«Argentina - »El Correcaminos« (path runner)
- Finska - »Tiparellu« (kapljica)
- Coupe de France Renault Cross Elf (1974 do 1984)
Zgodovina in umetnost
Vas zanima še več?