• Preskoči na glavno vsebino
  • Odkrijte Renault
    • Renault v Sloveniji
    • Skupina Renault
    • Zgodovina in umetnost
    • Renault in okolje
    • Moto šport
    • Inovacije in tehnologija
    • Blagovna znamka Renault
    • Novice Renault
    • Initiale Paris
    • Predstavitev novih predpisov
    • Uredba o uporabi kemičnih izdelkov
    • Vožnja za boljši jutri
    • Easy Life
  • Katalogi in ceniki
    • Vozila
    • Dodatna oprema
  • Rezervirajte testno vožnjo
  • Poiščite pooblaščenega prodajalca
  • Kontakt
  • MY Renault Sporočilo
Renault Slovenija Renault Slovenija Renault Slovenija

Renault 4

  • Domov
  • Vozila
    • Osebna vozila
    • Lahka gospodarska vozila
    • Električna vozila
    • Vozila Renault Sport
    • Vozila Initiale Paris
    • Premium vozila
    • Nova vozila na zalogi
    • Konceptna vozila
    • Akcijska ponudba
    • Sestavite svoje vozilo
  • Rabljena vozila
    • Renault SELECTION
    • Ponudba vozil
    • Cenitev vašega vozila
  • Akcije in financiranje
    • Akcije za nova vozila
    • Aktualne akcije
    • Financiranje
    • Zavarovanje
    • Renault EASY CONNECT
  • Za podjetja
    • Rešitve za podjetja
    • Akcije za podjetja
    • Mreža Renault Pro+
    • Predelave vozil Renault
    • Financiranje za podjetja
    • Zavarovanje za podjetja
    • YOU & RENAULT
  • Za lastnike
    • Servis in vzdrževanje
    • Spletna ponudba
    • Pogodbe Renault
    • Cenitev vašega vozila
    • Dodatna oprema in butik
    • Multimedijski sistemi
    • Renault EASY CONNECT
    • Renault Z.E.
    • MY Renault
  • Odkrijte Renault
    • Renault v Sloveniji
    • Skupina Renault
    • Zgodovina in umetnost
    • Renault in okolje
    • Moto šport
    • Inovacije in tehnologija
    • Blagovna znamka Renault
    • Novice Renault
    • Initiale Paris
    • Predstavitev novih predpisov
    • Uredba o uporabi kemičnih izdelkov
    • Vožnja za boljši jutri
    • Easy Life
  • Katalogi in ceniki
    • Vozila
    • Dodatna oprema
  • Rezervirajte testno vožnjo
  • Poiščite pooblaščenega prodajalca
  • Kontakt
  • MY Renault Sporočilo
Back
Vsa vozila Novi ZOE Novi TWINGO Novi CLIO CLIO Generation Novi CAPTUR CAPTUR KANGOO MEGANE MEGANE Grandtour MEGANE GrandCoupé Novi KADJAR SCENIC Grand SCENIC TALISMAN TALISMAN Grandtour Novi KOLEOS Novi TRAFIC Passenger Novi TRAFIC SpaceClass
Vsa vozila CLIO Société KANGOO Express Novi TRAFIC MASTER Novi MASTER
Vsa vozila TWIZY Novi ZOE KANGOO Z.E.
Vsa vozila Novi MEGANE R.S.
Vsa vozila Novi CLIO INITIALE PARIS SCENIC INITIALE PARIS GRAND SCENIC INITIALE PARIS TALISMAN INITIALE PARIS TALISMAN Grandtour INITIALE PARIS
Vsa vozila TALISMAN TALISMAN Grandtour
  • Zgodovina in umetnost
  • Renault 4
  • Zgodovina znamke Renault
  • Renault, umetnost in kino
    Renault 4

    Renault 4

    Zgodba Renault 4, »Katrce«, sega v leto 1956

    Kot tretji model uspešnic v avtomobilski zgodovini  in uspešnic francoskih avtomobilov po vsem svetu s prodajo več kot osmih milijonov Katrc v več kot 100. državah, Renault 4 postane avtomobilistična ikona.Leta 1956 je Pierre Dreyfus začel uporabljati  pojem "Blue jeans car«. Tako kot del oblačila, ki se nosi po vsem svetu, je želel tudi za proizvodnjo vsestranski, poceni avto. To je oznanil tudi po vsem svetu.Po petletnem obdobju je bil Renault 4, prvi s pogonom na sprednjih kolesih, predstavljen na novinarski konferenci - dogodek se je odvijal pred odhodom na Paris Motor Show leta 1961.Projekt se je imenoval 112, vzdevek pa je bil »350« (glede na bodočo ceno 350.000 frankov).Prvič je bila predstavljena meseca avgusta leta 1961 v Franciji. V javnosti pa se je prvič pokazala oktobra 1961 na pariškem avtomobilskem salonu. Model so sestavljali v 28 državah, tudi v Franciji. Podajal se je v več kot 100 državah. Konec proizvodnje pa je bilo 3. decembra, leta 1992. Takrat je proizvodnja napovedala tudi konec izdelave Renault 4. Izdelava naj bi potekala le še v državah Slovenije in Maroka.Skupno število  izdelanih vozil: 8.135.424.Renult 4 je tako 3. najbolj prodajani model na svetu.

    Obstajale so tri različice: R3, ki je bil po enem letu izločen,  R4 in R4L (L kot luksuz). Oznaka R4 je hitro postala udomačeno ime za model, ki ni izgubil časa in kraja v srcih francoskih ljudi in javnosti. Notranjost, nizki stroški ter vsestranska prilagodljivost so takoj postale vsesplošno priljubljene lastnosti vozila, ki so ga poimenovali »instant hit«.Le šest let po začetku je proizvodnja prvič presegla milijon. Celotna proizvodnja je v 31 letih dosegla izjemno številko 8.135.424. avtomobilov.Renault 4 je bil zelo uspešen tudi izven Francije. Izdelovali so ga v 27 državah (vključno s Francijo), celo v Avstraliji, Južni Afriki, na Filipinih, pa tudi čilske delovne roke so jih znale dobro sestaviti.  .Katrca je bila na voljo za prodajo v več različicah, vključno s tovorno izvedbo, štirikolesnim pogonom in kot kabriolet. Obstajale so še različice Rodeo in druge. V Franciji najbolj poznane pa so bile »Parisienne« (1963), »Steze« (1981) in »šestdeseta leta« (1985).Renault 4 je bil dobro znan tudi na off road dirkah. Bil je najljubše prevozno sredstvo za mlade, ki so z njim raziskovali planet. Videti ga je bilo tudi na dogodkih motošporta, kot npr. Rally v Monte Carlu in Pariz Dakar. V afriškem rallyu je celo osvojil stopničke.V letu 1992 je bila izdelana posebna izdaja  »Bye - Bye«, ki se je do leta 1994 še  proizvajala v Sloveniji in Maroku, vendar v majhnem številu. Zadnja katrca pa je prišla na svet prav v Novem mestu.

    Časovnica Renault 4

    • 1956: Pierre Dreyfus začenja svoj projekt za »blue jeans car«.
    • 1959: Prototipi prihodnosti Renault 4 so prekrižarili ceste po svetu. Od ZDA do Švedske, preko Sardinije in Gvineje, so testirali avtomobil, ki je dobro prenesel ekstremni razmere.
    • 1961 (6. julij): zadnji 4CV iz obrata Billancourt.  Naredili so prostor za tekoče trakove za novo Renault 4.
    • 1961 (avgust): Predstavitev Renault 4 in Renault 3  v Franciji, regiji Camargue.1961 (oktober): prvi javni nastop novega Renault 4 na pariškem avtomobilskem salonu  (Grand Palais).
    • 1965: R4 uradno postane Renault 4.
    • 1966: Začetek Renault "Les Routes du Monde" operacije (ki se je končala leta 1984).
    • 1967: Proizvodnja doseže skoraj 370.000 avtomobilov na leto, Renault 4 postane uspešnica Francije. Septembra izdelovali masko iz aluminija.
    • 1974: (september): Uvedba plastične maske.
    • 1977: Renault 4 - prodaja dosegla pet milijonov (vključene vse različice in vrste). Renault postane največji avtomobilski proizvajalec v Evropi.
    • 1980: Renault 4 - tretje mesto na reliju Pariz-Dakar v rokah Marreau bratov.
    • 1985: Prag sedmih milijonov Renault 4 - prodaja presežena.
    • 1988: Renault 4  - Na nemškem trgu so se poslovili s ponudbo serije "Salü" , ki je bila omejena izdaja (500 avtomobilov) po 27 letih uspeha in več kot 900.000 uvoženih avtomobilov. Van različica je »padla« iz francoskega kataloga.
    • 1992: zadnjih 1000 Renault 4 avtomobilov zapustilo obrat Billancourt. GTL Clan različica je vsebovala spominsko ploščo na instrumentni plošči, ki se glasi "Bye-Bye". 3. decembra, Renault napoveduje uradni konec Renault 4 kariere. Le dve državi sta po tem datumu še naprej proizvajali model vse do leta 1994. To sta bili Maroko in Slovenija.

    Izvedba Renault 4 je presegla 8.130.000 avtomobilov.

    Edicije in posebne verzije

    • 1963 Sinpar four - različica štirikolesnega pogona (vse do konca proizvodnje).
    • 1963 Parisienne.
    • 1968 Plein Air.
    • 1970 Rodeo, R4 derivat, ki jih proizvajajo ACL.
    • 1975 Safari omejena izdaja.
    • 1981 JP4, R4 derivat, produkcija CAR SystèmeJogging, posebna izdaja (5.000 vozil).
    • 1982 Shopping omejena izdaja (300 vozil, proizvedenih v Belgiji).
    • 1985 šestdeseta leta omejena izdaja (2.200 vozil).
    • 1988 Salü  - končana posebna izvedba različice za nemški trg (500 vozil).1991 Cartes Jeunes omejena izdaja.
    • 1992 Bye-Bye končana kariera posebne izdaje različice za francoski trg (1.000 vozil).

    Renault 4 Miss Sixty

    Ob petdeseti obletnici katrce je Renault izdelal Miss Sixty vozilo. Temelji na Renaultu 4 iz leta 1965, njegov dizajn pa je povezan z modno znamko Miss Sixty. Ima posebno barvo karoserije, posebno prilagojene gume, zadnje luči ter izstopajočo notranjost, obrobljeno z roza šivi in vezenim vzorcem.

    Motorji, ki so se uporabljali za R4:

    603cc, 747cc, 782cc, 845cc, 956cc in 1.108 ccm.

    Imena in vzdevki Renault 4:

    • Italija - JP4, ki se je tržila pod imenom »žaba«.
    • Španija - »Cuatro Latas« (štiri škatle).
    • Nekdanja Jugoslavija »Katrca« (Catherine)
    • Tunizija »R4 Monastir«, imenovana po domačem kraju predsednika Bourguiba.
    • Zimbabve - »Noddy Car«Argentina - »El Correcaminos« (path runner)
    • Finska - »Tiparellu« (kapljica)
    • Coupe de France Renault Cross Elf (1974 do 1984)

    Zgodovina in umetnost

    Vas zanima še več?

    Zgodovina znamke Renault

    Pregled naše zgodovine

    Renault, umetnost in kino

    RENAULT IN KINEMATOGRAFIJA
    • Prodajna mreža
    • Klepet v živo
    • Moje storitve
    • Financiranje
    • MY Renault
    1. Renault
    2. Odkrijte Renault
    3. Zgodovina in umetnost
    4. Renault 4
    Toggle Kupci menu Kupci
    Osebna vozila
    Akcije
    Vozila za podjetja
    Finance in zavarovanje
    Renault Sport
    Toggle Lastniki menu Lastniki
    MY Renault
    Moje storitve
    Renault Z.E.
    Dodatna oprema
    Multimedijski sistemi
    Toggle O nas menu O nas
    Odkrijte Renault
    Renault v Sloveniji
    Kontakt
    Zadnje novice
    Toggle Renault na družbenih omrežjih menu Renault na družbenih omrežjih
    facebook
    twitter
    youtube
    instagram
    • Globalna spletna mesta
    • Priročnik o varčni porabi goriva in emisijah CO2
    • Politika zasebnosti
    • Piškotki
    • Pravno obvestilo

    © Renault 2019