TEHNOLOGIJA IN INOVACIJE
1/21/2022
Prostoročna kartica je uporabo avtomobilov znatno olajšala. Prvi so si jo zamislili pri Renaultu pred dobrimi 20 leti, odkar se je kupcem naglo priljubila navkljub nekaj pastem na njeni poti.
Na prostoročno kartico se je sprva gledalo kot na napravico v slogu tajnega agenta 007, sčasoma pa so jo prevzeli avtomobilski proizvajalci po vsem svetu, dokler ni postala razširjen del serijske opreme mnogih avtomobilov. Podobno kot kombi limuzina (da, še ena Renaultova iznajdba!), ki je postala priljubljena v šestdesetih letih, je ta majhen predmet, le malo zajetnejši od kreditne kartice, ena od Renaultovih poglavitnih inovacij, ki bodo pustile pečat v avtomobilski zgodovini.
Vse se je začelo leta 2001. Tega leta je Renault začel prodajo Lagune II, kombi limuzine, ki je obetala utelešenje modernega »avtomobila življenja« za 21. stoletje. Vendar so njeni snovalci menili, da ji manjkata še en ali dva kanca inovativnosti. Nekaj pred njeno uradno predstavitvijo je Bernard Dumondel, vodja projekta Laguna II, prenočil v hotelu v Luksemburgu. Ob uporabi magnetne kartice za odpiranje vrat hotelske sobe ga je prešinilo: zakaj ne bi običajnega avtomobilskega ključa nadomestili z brezstično kartico? Tako se je porodila zamisel o prostoročni kartici.
Po modelu R16 TX, prvem francoskem avtomobilu, ki je leta 1973 dobil elektromagnetno centralno zaklepanje vrat, in modelu Fuego, ki je bil leta 1982 pionir z daljinskim upravljanjem centralnega odklepanja in zaklepanja vrat, je Laguna II postala prvi avtomobil velikoserijskega proizvajalca s prostoročno kartico. Sprva so to poimenovali avtomobil brez ključa (VSC – Véhicule sans Clé). Z leti je Renault kartico izboljšal in jo ponudil tudi v modelih Espace in Vel Satis. Kmalu zatem je zamisel približal širšemu krogu kupcev, saj je kartico ponudil z vsemi svojimi modeli, od Clia do Scenica in Mégana.
Minimalistično plastično ohišje prostoročne kartice skriva njeno zelo dovršeno elektronsko jedro. To je programirano, da se neprestano »pogovarja« z avtomobilom, kateremu pripada. Ob približanju avtomobilu kartico zaznajo po vsem vozilu razporejeni sprejemniki-oddajniki. Ko avtomobil preverja zaznano kartico, se le-ta odzove s pošiljanjem radijskega signala s kodo za dostop. Če avto kodo prepozna, odklene vrata. Vse to traja le pičlih 80 milisekund. Hitreje od pomežika z očmi! Ko oseba s prostoročno kartico izstopi iz avtomobila, računalnik v rednih časovnih razmikih preverja prostoročno kartico, da bi preveril, če je še vedno v bližini. Ko se kartica ne odzove več, računalnik zaukaže zaklepanje vseh vrat.
Skozi leta je Renaultova prostoročna kartica doživela številne izboljšave, zaradi katerih je danes po mnenju mnogih najboljši »ključ« med vsemi na trgu:
V letu 2022 bo novi Megane E-TECH Electric prostoročno izkušnjo povedel še dlje. Zahvaljujoč bolj učinkovitim antenam in 360-stopinjski pokritosti je nosilec kartice zaznan ne glede na to, kje ob avtomobilu se nahaja. Pozdravni niz se sproži, ko se približa vozilu, ob tem pa s karoserijo poravnani ročaji vrat samodejno izskočijo in samodejno se odklene tudi loputa vtičnice za polnjenje.
TEHNOLOGIJA IN INOVACIJE
Posebna serija "E-Tech engineered": nov slog za novo življenje z Renaultovo hibridno tehnologijo6/3/2022
TEHNOLOGIJA IN INOVACIJE
HYVIA pospešuje razvoj svojega ekosistema in odpira svojo tovarno v Flinsu v Franciji3/18/2022
Naše spletno mesto in njegovi partnerji uporabljajo piškotke za merjenje občinstva in uspešnosti spletnega mesta, za prikaz prilagojenih in / ali geolokaliziranih oglasov in vsebin ter za omogočanje interakcije z našo vsebino prek družabnih omrežij. Svojo izbiro lahko kadar koli spremenite s klikom na spodnjo povezavo "Upravljanje piškotkov".