Od samih začetkov razvoja prvih Renaultovih električnih vozil se je pojavil niz povsem novih in zanimivih vprašanj v zvezi z značilno tihim delovanjem teh vozil. Kako pešce opozoriti na bližanje vozila, čigar motor deluje tako rekoč neslišno? Kako zasnovati opozorilni zvok, ki bo učinkovit in hkrati nemoteč? Kako za električna vozila razviti zvočni pečat, ki bo značilen za znamko?

Laurent Worms, vodja zvočne strategije pri Skupini Renault, pripoveduje o postopku ustvarjanja tega zvoka, ki ga na kratko imenujejo VSP. Za raziskovanje glasov prihodnjih električnih vozil pa je nujen obisk dolgoletnega partnerja Skupine Renault, inštituta za raziskave in koordinacijo zvokov in glasbe Ircam (Institut de recherche et coordination acoustique musique)!

Ustvarjanje zvoka za električno in s tem že po definiciji okolju prijazno tiho delujoče vozilo je na prvi pogled paradoksalno. Brez zunanjega opozorilnega zvoka električnih vozil pešci ne morejo slišati, ko se jim približujejo z majhno hitrostjo. Tudi vozniki pričajo, da morajo biti slišani v vseh okoliščinah in še zlasti v mestih. Zvok vozila za opozarjanje pešcev ali na kratko VSP (Vehicle Sound for Pedestrians) je za električna vozila obvezen, zato mora biti eden od elementov njihovega razvoja. Čeprav je na prvem mestu "pomirjujoče opozarjanje", izzivi pri oblikovanju zvoka odpirajo mnoge priložnosti in zanimive poti.

"Kar naredi največji vtis v električnem avtomobilu, je tišina. To tišino želimo odeti v glas". - Laurent Worms, vodja zvočne strategije, Skupina Renault