Skupina Renault leto 2021 zaključuje z opaznim napredkom pred letom dni uvedenega projekta Refactory. Z njim izvaja preobrazbo tovarne Flins v prvo evropsko tovarno, posvečeno krožnemu gospodarstvu na področju mobilnosti. Ob tej priložnosti je Skupina odprla svojo prvo tovarno "Factory VO" (Véhicules d'Occasion: rabljena vozila) za prenavljanje rabljenih vozil na industrijski ravni. Ta preureditev je sestavni del načrta celovite preobrazbe Skupine, ki je osredinjena na ustvarjanje vrednosti in trajnostni razvoj.

Refactory temelji na ekosistemu, ki je zasnovan okrog štirih središč dejavnosti

  • RE-TROFIT: v tem središču je združena dejavnost predelovanja in prenavljanja rabljenih vozil. Factory VO obratuje od septembra 2021 in je doslej prenovila že več kot 1.500 vozil. Za naslednji dve leti je predvideno povečanje zmogljivosti in uvedba novih dejavnosti, kot so težka popravila karoserije. Projekt, da se ponudi tudi predelovanje gospodarskih vozil v električno gnana, bo v študijski fazi do leta 2023.
  • RE-ENERGY: to središče prispeva k razvoju načinov uporabe akumulatorjev v njihovem drugem življenjskem obdobju in novih energij. Ob nagli rasti električne mobilnosti se Gaia, za popravila akumulatorjev specializirano hčerinsko podjetje Skupine, pripravlja na spremembo obsega: do konca leta 2021 bodo opravili 2.000 popravil akumulatorjev, do leta 2030 pa že več kot 20.000 letno. Usklajeno z znamko Mobilize je tovarna Flins letos dobila stacionaren hranilnik energije z zmogljivostjo 15 MWh  (projekt "Advanced Battery Storage"). Razvoj mobilnih ali stacionarnih sistemov za shranjevanje energije za raznovrstne uporabe (gradbišča, shranjevanje s soncem pridobljene energije, ladijski hranilnik ipd.) bo v letih 2021 in 2022 pomenil skupno zmogljivost 30 MWh. V okviru mešanega podjetja Hyvia, specializiranega za mobilnost na vodik, bo obrat v Flinsu od leta 2022 vključeval tudi dejavnosti sestavljanja gorivnih celic in polnilnih naprav ter dobave vodika.
  • RE-CYCLE: to središče združuje reciklažo in ponovno uporabo sestavnih delov in materialov. Od leta 2021 do 2022 postopno prihajajoče ekipe iz tovarne Choisy-le-Roi, kjer so strokovnjaki za industrijsko obnovo mehanskih delov, bodo znatno povečale uporabo rabljenih in rezervnih delov v okviru Factory VO in Skupine. V okviru tega prenosa dejavnosti je predvidena tudi širitev strateške dejavnosti popravil elektronskih plošč (mehatronika). To središče še naprej uvaja kratke zanke za recikliranje materialov in sestavnih delov, kot so katalizatorji in odbijači.
  • RE-START: ta zaobsega projekt središča inovativnosti in izobraževanja. Ima tri enote: center inovacij v službi industrije 4.0, ki razvija zlasti prototipe, trirazsežnostno tiskanje in predelave naših robotov, dejavnost izdelave prototipov za naša gospodarska vozila ter kampus, kjer za zaposlene v tovarni Flins izvajajo diplomske poklicne izobraževalne programe. Na začetku leta 2022 bo v ta center vključen še inkubator za raziskave in inovacije v krožnem gospodarstvu, prav tako pa tudi novi akademsko certificirano izobraževanje s podporo regije.

 

Do leta 2030 naj bi obrat po načrtih zaposloval več kot 3.000 oseb.

Factory VO: vrhunsko obnovljena rabljena vozila

V prid kar največjemu ohranjanju vrednosti izdelkov in kot odziv na rast trga rabljenih vozil je tovarna za prenavljanje rabljenih vozil v Flinsu postavljena na edinstven model, zasnovan za zagotavljanje najvišje ravni storitev na trgu kar zadeva roke, stroške in kakovost. Factory VO je 100-odstotno digitaliziran obrat, kar zagotavlja sledljivost in sprotno spremljanje etap prenove vozil. Zasnovan je za prenavljanje vseh vrst vozil vseh znamk in se ponaša s štirimi izrazitimi prednostmi:

 

1. VELIKOST:

Factory VO v Flinsu se razteza na površini 11.000 m2, s čimer je to največji obrat za prenavljanje v Evropi. Z organizacijo treh izmen lahko prenovi 180 rabljenih vozil na dan, kar pomeni 45.000 vozil na leto do leta 2023 z možnostjo podvojitve te številke na srednji rok.

 

2. STROŠKI:

Obrat svojo konkurenčnost dosega z visoko produktivnostjo, ki je rezultat linijske organiziranosti in optimiziranih sistemov za proizvodnjo novih vozil. Factory VO je deležna kratkih zank sestavnih delov in materialov od hčerinskih družb Skupine, kot so Gaia, Indra in Choisy, da kar se da omeji zamenjavo delov v prid popravilom. Združevanje logističnih tokov z novimi vozili prav tako omogoča nižanje stroškov in omejevanje vplivov na okolje.

 

3. ROKI:

S štirimi proizvodnimi linijami opremljena Factory VO je organizirana na tak način, da ni vračanja nazaj. Tehnična kontrola, ki jo izvaja podjetje SGS Automotive Services, je vključena v linijo, da se s tem poveča učinkovitost in skrajša roke. Obrat je opremljen s fotografskim in video studiom, ki je nameščen na vrtljivo ploščad, da samodejno ustvarja posnetke (do 10 vozil na uro). Ta naprava za slikanje v visoki ločljivosti omogoča dostop do 360-stopinjskega pregleda na daljavo (notranjosti, zunanjosti, podvozja in pnevmatik). To orodje, ki ga je zasnovalo specializirano podjetje Twinner, omogoča takojšnjo uvrstitev vozila v prodajo, ne da bi morali čakati na njegovo vrnitev na prodajno mesto. Povprečno v Factory VO vozilo prenovijo v 8 namesto v 21 dneh.

 

4. KAKOVOST:

Prenovljena vozila so deležna istih standardov kakovosti kot v proizvodnji novih vozil. Zagotavljanje neodvisne kontrole kakovosti je vključeno v sistem, prav tako pa tudi sistem kvalificiranja akumulatorjev za električna vozila. Do leta 2022 se bo v Factory VO pridružilo 200 zaposlenih. To interno zaposlovanje v tovarni Flins spremlja certificiran izobraževalni program, ki je sestavljen iz skupnih vsebin (strategija poprodaje, trajnost materialov, recikliranje itn.) ter posebnih tečajev za Factory VO (elektromehanika, smart repair).