Renault je na temeljih hišnega strokovnega znanja s področja električnih vozil, bogatih izkušenj iz formule 1 ter z zagnanostjo in navdušenjem lastnih inženirskih, razvojnih in kontrolnih ekip razvil inovativen hibriden pogonski sklop E-TECH. Manj znano je, da je bil iznajden in razvit na nenavaden in hkrati navdihujoč način. Ahmed Ketfi-Cherif, Renaultov arhitekt za sintezo mehatronike, se spominja časa, ko je bilo treba zasnovo modela iz elementov LEGO pretvoriti v resničen pogonski sklop.

Ko je prvo zadovoljstvo minilo, je napočil čas za izziv: dati obliko in vdihniti življenje bodočemu hibridnemu pogonskemu sklopu E-TECH. Nicolas Fremau, snovalec prototipa iz elementov LEGO, se je takrat obrnil na več oseb v njegovem poklicnem okolju, da bi preveril, če bi inovativen sistem brez sklopke, ki si ga je zamislil, v rabi in po zmogljivostih ustrezal tistemu, kar imajo kupci pravico pričakovati. Zlasti Ahmeda Ketfi-Cherifa, strokovnjaka za kontrolo, je prosil, da preveri, če je prehajanje med raznimi zamišljenimi načini delovanja (takrat »mesto«, »cesta« in »avtocesta«) možno z enostavnimi masivnimi zobniki.

"Prehod od pustolovščine z elementi LEGO do resničnosti je bil velik izziv. Veliko me je naučil, predvsem na človeški ravni." - Ahmed Ketfi-Cherif, Renaultov arhitekt za sintezo mehatronike

Potreba po uglajevanju

Sklapljanje z masivnimi zobniki je bilo tako v središču pozornosti. Ta del v sistemu brez sklopke nadomešča tako zobnik kot tudi torni obroč (za sinhronizacijo). Menjalnik z masivnimi zobniki namesto sklopke (dog clutch) je zelo učinkovit zahvaljujoč manjšemu številu notranjih delov, ki se trejo med seboj. To tehnologijo uporabljajo v avtomobilskem športu, kjer njena neuglajenost ni posebno škodljiva. Na drugi strani pa je v serijskih avtomobilih brezpogojno treba zagotoviti gladko pretikanje, sicer bi odvrnilo kupce.

HSG: bistra izbira

Zamisel, ki jo je hitro potrdil tudi Ahmed Ketfi-Cherif, je bila dodatek drugega elektromotorja k nastajajočemu hibridnemu sistemu E-TECH: "Njegova vloga je, da nadomesti torne obroče za sinhronizacijo iz tradicionalnega menjalnika in da olajša sklapljanje ter s tem prestavljanje. Delujoč v povezavi s pogonskim elektromotorjem omogoča zelo natančno uravnavanje hitrosti vrtenja v menjalniku in s tem gladko pretikanje."