Slovenski avto leta 2020, ki ga izdelujejo v novomeškem Revozu, je zdaj na voljo tudi s trivaljnim motorjem s turbo polnilnikom TCe 100 LPG. Mednarodno uveljavljena kratica LPG tu označuje utekočinjen naftni plin (UNP), katerega prodajna mreža je v Sloveniji široko razširjena. Uporaba avtoplina prinaša nižje stroške goriva in za približno 8 odstotkov manjši izpust CO2 od enakovrednega bencinskega motorja. Renault različico novega Clia na avtoplin ponuja brez vseh kompromisov pri zanesljivosti in po zelo konkurenčni ceni, že od 13.590 eur naprej za različico Zen (z vključenim rednim popustom v višini 500 eur). Ta serijsko vključuje polne LED luči spredaj in zadaj, ročno klimatsko napravo, radijski sprejemnik … Obenem tudi v tej različici Clio ostaja najbolj varen avto v svojem segmentu. Čeprav je povprečna poraba motorja na avtoplin nekaj večja, je skupen strošek goriva na prevoženi kilometer za do 30 odstotkov nižji kot pri bencinskem motorju in za do 8 odstotkov nižji kot pri dizelskem motorju, saj je avtoplin skoraj 40% cenejši od bencina.

Neomejena mobilnost

Motor lahko deluje na bencin ali avtoplin. Vgrajeni ima dve ločeni posodi, običajno za bencin in dodatno za avtoplin. Z napolnjenima posodama za obe vrsti goriva ima skupen doseg več kot 1.000 kilometrov. Poleg tega je, zahvaljujoč vgrajeni varnostni opremi (varnostni ventil, nepovratni ventil in meja polnjenja pri 80 odstotkih), vozila na avtoplin mogoče varno parkirati tudi v podzemnih garažah (če tako dovoli upravljalec garaže).

Preverjena in varna tehnologija, dovršena že pred mnogimi leti

Vgradnja naprave za pogon na avtoplin je opravljena neposredno v tovarni, zato velja zanj enaka tovarniška garancija kot za vsak drug motor. Za kupca to pomeni enostavnejše naročanje avtomobila in nobenega dodatnega čakanja na izvedbo predelave. Tudi redno vzdrževanje, garancijska in druga popravila lahko ureja na enem samem mestu, v pooblaščeni mreži Renault, ki je izšolana za to tehnologijo. Bencinski motor je že od prvih zametkov zasnovan tudi za delovanje na avtoplin. Dodatna posoda za avtoplin je izdelana iz zelo trdoživega jekla, nameščena je v prostor za rezervno kolo in ni v stiku s posodo za bencin. Sistem dopolnjujejo nepovratni ventil, omejevalnik napolnjenosti na 80 odstotkov, omejevalnik pretoka, elektromagnetni ventil in varnostni ventil.

Enostavna tehnologija

Uporaba je za voznika enostavna. Preklapljanje med bencinom in avtoplinom ali obratno poteka na dva načina: ročno, kadarkoli, s posebnim stikalom v potniškem prostoru, pri čemer izbrano gorivo ostane v uporabi tudi po ponovnem zagonu motorja, ali samodejno, ko ob izpraznitvi posode s plinom sistem preklopi na bencin. Poseben merilnik omogoča nadzor nad količino plina v posodi.Polnjenje posode z avtoplinom (32 litrov) je enostavno in hitro, traja približno dve minuti.Še ena prednost tovarniške vgradnje je, da je velikost prtljažnika nad podom neokrnjena, saj je posoda za avtoplin vgrajena na mesto rezervnega kolesa.

Izjavo smo povzeli oz. prevedli po sporočilu za medije, objavljenem na globalnih medijskih straneh Skupine Renault: https://en.media.groupe.renault.com/news/cp-clio-and-captur-gpl-40e9-989c5.html